Kapper snijdt weer haar op de nieuwe manier!

Kapper in Arnhem

 

Na maanden van sluiting vanwege de pandemie van het coronavirus heeft een Arnhemse kapper eindelijk zijn deuren weer geopend voor het publiek. De eigenaar van Barber Rojo, Jeroen Willemsen, was verheugd om zijn trouwe klanten weer te verwelkomen, van wie velen met spanning hebben gewacht tot zijn vaardige handen weer hun magie zouden doen. Met de nodige veiligheidsmaatregelen, waaronder gezichtsmaskers en sociale distantie, kan Jeroen weer doen waar hij goed in is – de mensen in Arnhem voorzien van eersteklas knip- en verzorgingsdiensten. Voor velen is een bezoek aan de kapper niet alleen een knipbeurt, maar ook de sociale interactie en het gemeenschapsgevoel dat ermee gepaard gaat. Jeroen begrijpt dit en zet zich in om zijn klanten een veilige en gastvrije ruimte te bieden waar ze kunnen ontspannen en genieten. De kapper in Arnhem gaf mij een mooie coupe. Terwijl de stad langzaam terugkeert naar een gevoel van normalisatie, is het geruststellend te weten dat sommige dingen – zoals een goede knipbeurt – onveranderd blijven.

De implicaties van COVID-19 voor de kappersbranche

Door de coronacrisis hebben de meeste kapperszaken in Nederland hun deuren moeten sluiten. De gezondheid van klanten en werknemers stond immers voorop. Voor veel kappers was dit een moeilijke tijd, aangezien ze hun inkomstenbron verloren en niet wisten wanneer ze weer open zouden mogen. Daarnaast waren er ook zorgen over de veiligheid van het personeel en de klanten, mochten ze weer open gaan.

Het kappersberoep is een beroep waarbij het moeilijk is om 1,5 meter afstand te houden en waarbij fysiek contact nodig is. Dit maakte het extra belangrijk om veiligheidsmaatregelen te treffen bij de heropening van de kapperszaken. Gelukkig hebben de meeste kapperszaken passende maatregelen kunnen treffen en hebben ze hun deuren weer kunnen openen.

Heropening van de Arnhemse barbershop

Nu Barber Rojo weer open is, kunnen de klanten weer gebruikmaken van de diensten van Jeroen. De heropening van de kapperszaak verliep soepel en de klanten zijn blij dat ze weer geholpen kunnen worden. De afgelopen maanden hebben veel mensen hun haar thuis geknipt of het laten groeien. Hierdoor was er extra werk voor de kappers toen ze weer open gingen.

Jeroen begrijpt als geen ander dat een bezoek aan de kapper meer is dan alleen maar een knipbeurt. Het is voor veel mensen een moment van ontspanning en gezelligheid. Daarom heeft hij ervoor gezorgd dat de kapperszaak een veilige en gezellige plek is om te zijn. Zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt met afspraken en worden er extra hygiënemaatregelen genomen, zoals het regelmatig schoonmaken van de kappersstoelen.

Veiligheidsmaatregelen in de kapperszaak

Bij Barber Rojo zijn er verschillende maatregelen getroffen om de veiligheid van klanten en werknemers te waarborgen. Zo is er een maximum aantal klanten dat tegelijkertijd in de zaak aanwezig mag zijn en moeten klanten op afspraak komen. Daarnaast is het verplicht om een mondkapje te dragen en worden alle kappersstoelen na gebruik grondig gereinigd.

Om het aantal klanten te spreiden, werkt Jeroen ook op zondag. Zo kunnen mensen ook in het weekend terecht bij de barbershop. Deze maatregelen zorgen ervoor dat de kapperszaak een veilige plek is om te zijn en dat klanten met een gerust hart hun kapsel kunnen laten verzorgen.

Conclusie: de toekomst van de Arnhemse kapper

De heropening van de Arnhemse barbershop Barber Rojo is een goed teken voor de kappersbranche. Het laat zien dat met de juiste maatregelen kapperszaken weer veilig open kunnen gaan. Ook voor Jeroen is het een opluchting dat hij weer kan doen waar hij goed in is: het verzorgen van kapsels en het bieden van ontspanning en gezelligheid aan zijn klanten.

Het is echter nog onduidelijk wat de toekomst van de kappersbranche zal brengen. Het blijft belangrijk om de veiligheidsmaatregelen in acht te nemen, zodat de kans op nieuwe coronabesmettingen zo klein mogelijk blijft. Maar met een beetje creativiteit en doorzettingsvermogen kunnen kapperszaken ook in deze tijd hun klanten blijven bedienen. En wie weet, misschien wordt een bezoek aan de kapper in de toekomst wel nóg waardevoller dan het al was.